För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

TRIXIE Sverige AB finns i Norrfjärden med ett lager på ca 9500 kvadratmeter och lika många artiklar. Vi servar idag våra samarbetspartners med en kunnig och erfaren säljorganisation via våra säljstöd som finns över hela landet.  Vi har utöver detta ytterligare medarbetare i Norrfjärden fördelat på lager, kontor, inköp och marknad med samma professionalism, engagemang och serviceanda. TRIXIE jobbar dagligen med människor som älskar sina två-fyrbenta hemdjur och vi vill göra deras vardag så rolig och innehållsrik som möjligt. Det gör vi genom att leverera inte bara hälsosam och näringsoptimerat foder utan också roliga och anpassade tugg och tillbehör via landets fackhandlare. Vi omsätter i dag 158 miljoner och har en personalstyrka på 38 medarbetare med importhandel och lokalförankring inom samma väggar.

 

 

Ekonom till TRIXIE i Norrfjärden

Vi söker en erfaren ekonom med stort engagemang och suverän servicekänsla. Du får ett ansvarsfullt arbete i en organisation där det familjära, engagerande, jordnära och affärsmässiga är våra ledord och "Hållbart" är vår värdegrund

 

Vi tror att du är den som alltid vill ligga steget före och tycker att planering och ekonomi handlar mer om utveckling än bara siffror. Som ekonom på TRIXIE kommer den ena dagen inte vara den andra lik, även om det finns många återkommande arbetsuppgifter. Allt arbete kräver dock ett stort mått av noggrannhet, god framförhållning och en viss portion flexibilitet. Här är alla viktiga, från våra leverantörer, kollegor, medarbetare, fackhandlare till våra slutkunder oavsett dom har två eller fyra ben. Vi vill vara den hållbara och självklara samarbetspartnern rakt igenom helt enkelt.   Dina dagar kommer vara fyllda med all den löpande hanteringen av reskontran, bokföring, redovisning, men också mer strategiskt arbete med projektekonomi, prognos- och budgetarbete. Du kommer jobba tätt tillsammans med verksamhetschefen och VD:n och vara ett stöd i det strategiska arbetet för hela ledningsgruppen.


Arbetsuppgifterna i korthet:

  • Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Stöd i budgetarbete
  • Avstämning och projektuppföljning
  • Bokslutsarbete gällande månads- och årsbokslut
  • Framtagande av presentationer, prognoser och ekonomiska rapporter vid behov.Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiskt arbete inom grossistverksamhet eller annan typ av importföretag och är väl bevandrad i redovisning per kostnadsställe.

Som person är du därför både prestigelös, självgående och kan se behovet som uppstår. Du kan följa en hel process från ax till limpa, däri se vad som fattas och agera. Du har ett driv att förbättra och utveckla arbetsprocesser med en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Du har ett effektivt och noggrant arbetssätt samt trivs i en roll med mycket eget ansvar. Självklart tänker du långsiktigt, samtidigt som du lätt tar korta puckar.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiskt arbete inom grossistverksamhet eller annan typ av importföretag och är väl bevandrad i redovisning per kostnadsställe.

 

Kunskap som underlättar i tjänsten kan vara:

  • Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsuppgifterna som efterfrågas
  • Goda kunskaper i Engelska.
  • Stort kund- och utvecklingsfokus

Erfarenhetskrav:

  • Du har minst tre års erfarenhet av arbete med kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning och erfarenhet av månadsbokslutsarbete är ett krav.
  • Civilekonom eller gymnasieekonom med lång erfarenhet

Språkkunskaper i tal och skrift:

Svenska och engelska, bonus är tyska


Förmåner:

  • Hos oss får du ta hunden med dig på jobbet!
  • Vi har också något vi kallar "TRIXIE Activity" som ger dig betalt för att träna på din fritid samt "Fam TRIXIE On tour" vilket ger dig ett bidrag när du deltar i någon form av lopp.
  • Ett grymt samarbetsvilligt gäng och ett varmt mottagande är nog ändå den allra bästa förmånen!

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning

Sista ansökningsdagen är den 23 augusti 2020 med tillträde snarast. Men vi kan komma att anställa före sista ansökningsdagen, så tveka inte att skicka in. Ange löneanspråk och uppsägningstid i ansökan. Ansökan skickar du till work@trixie.se, märk med ämne "Ekonom".

För frågor är du välkommen att kontakta vår kundsupport på 0911-23 33 00 eller Verksamhetschef Helene Lowall.

 

Kontakt:

För frågor kontakta supporten 0911-23 33 00 eller info@trixie.se

Helene Lowall, Verksamhetschef och Rekryterande chef 0911-23 33 00 mailto:helene.lowall@trixie.se

Under semestertider kan vi vara svåra att nå så skicka gärna dina frågor via infomail.

 

 

 

Medarbetare till kundsupport, TRIXIE i Norrfjärden

Vi söker nu en person som är redo att fronta TRIXIE Sverige AB med sitt suveräna sätt och behagliga bemötande. Du blir vårt ansikte utåt. Därför tror vi att de bästa du vet är att möta kunder i telefon eller via mail och tycker det är en självklarhet att hitta både svar och lösningar så kunden blir nöjd. Vi söker med andra ord en riktigt duktig medarbetare på kundsupport till ett lika suveränt team!

 

Kom med oss! Här blir det aldrig tråkigt.

Vi arbetar periodvis i ett högt tempo, med fokus på att ge våra kunder den bästa servicen. Arbetet innehåller en stor mängd varierande arbetsuppgifter, som att skriva order, svara på mail, spåra gods, hantera kundfrågor, internsupport och en rad andra uppdrag. Vi tror du är effektiv, noggrann och kan behålla lugnet när arbetsuppgifterna snabbt växlar, med andra ord en bra simultanförmåga. Våra kunder är alltid i fokus, därför är det av stor vikt att bemöta dem på ett familjärt och ändå professionellt sätt.

 

Dina arbetsuppgifter är i korthet:

  • Orderhantering
  • Telefon och mailsupport
  • Söka/spåra gods
  • Delar av reklamationsärendena
  • Hantera växeln
  • Övrigt kontorsarbete

Ansvar och befogenheter:

  • Du ansvarar för att kundernas beställningar hanteras på ett korrekt och effektivt sätt.
  • Du ger våra kunder support via telefon och mail
  • Du samarbetar och hjälper dina kollegor
  • Du prioriterar själv din dag allt utifrån supportteamet

Vem är du?

Vi tror att du har glimten i ögat, älskar service och får med dig andra i ett positivt och entusiastiskt synsätt.

 

Personliga egenskaper i korthet:

  • Serviceminded/entusiasmerande (internt och externt)
  • "Glimten i ögat"
  • Lugn och Stabil
  • Ansvarstagande
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport
  • Samarbetsvillig
  • Självgående

Övrigt:

Då vi har djur på arbetsplatsen blir det svårt om du är allergisk mot pälsdjur.

 

Kunskaper som förväntas för tjänsten:

  • Avklarad grundskola
  • Officepaketet
  • Grundkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av likande arbetsuppgifter

Förmåner:

  • Hos oss får du ta hunden med dig på jobbet!
  • Vi har också något vi kallar "TRIXIE Activity" som ger dig betalt för att träna på din fritid samt "Fam TRIXIE On tour" vilket ger dig ett bidrag när du deltar i någon form av lopp.
  • Men den allra bästa förmånen är nog ett grymt samarbetsvilligt gäng och ett varmt mottagande.

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning

Sista ansökningsdagen är den 20 augusti 2020 med tillträde snarast. Ansökan skickar du till work@trixie.se, märk med ämne "Kundsupport".

Du får ett ansvarsfullt arbete i en organisation där det familjära, engagerande, jordnära och affärsmässiga är våra ledord och hållbart är vår värdegrund!

 

Kontakt:

För frågor kontakta supporten 0911-23 33 00 eller info@trixie.se

Anna Christoffersson Rekryteringsassistent/ Kundsupport 0911-23 33 06 anna.christoffersson@trixie.se

Helene Lowall, Verksamhetschef och Rekryterande chef 0911-23 33 00 mailto:helene.lowall@trixie.se

Under semestertider kan vi vara svåra att nå så skicka gärna dina frågor via infomail.

 

Start > Jobba hos oss?
Meny
Annonser